identyfikacja wizualna

Artykuł dot. tematyki:
Księga Identyfikacji Wizualnej, księga znaku i tworzenie księgi identyfikacji dla wielu firm...



KSIĘGA IDENTYFIKACJI WIZUALNEJ
reguluje sposób postrzegania wizualnego firmy

Księga identyfikacji Wizualnej to zbór elementów, zasad stworzonej identyfikacji wizualnej firmy. Znajdują sie w niej wzorce i ustalenia dotyczące logotypy, kolorystyki firmy, jej oznakowania, wyglądu dokumentów firmowych i wszystkie inne punkty, które budują wizerunek firmy. Ta księga znaku stanowi podstawę kontaktu wizualnego pomiędzy przedsiębiorstwem a jej odbiorcami.



Nie każda firma posiada księgę znaku logo, mnóstwo osób wciąż lekceważy rangę znaczenia księgi identyfikacji i zapisywaniu określonej tożsamości,identyfikacja wizualna firmy - Whiteart pisze. Duże instytucje są zmuszone do posiadania Księgi CI, z uwagi na fakt rozbudowanej struktury i konieczności utrzymania standardów wizualnych, często w różnych częściach świata. Zważają na fakt jej znaczenia, podobne przepisy powinny być zastosowane do małych firm, może wówczas świadomość polskich przedsiębiorstw wzrosła by i dojrzała do tworzenia identyfikacji firmy i jego systemu. Ze stanowiskiem każdego menagera łączy się założenie rozwoju i ewolucji działalności firmy, a właśnie takie założenia ma wykreowanie marki zestandaryzowanej w Księdze znaku -

Księga Identyfikacji Wizualnej.


Księga Identyfikacji Wizualnej - etapy budowy "Księgi znaku"

Pierwszy etap budowania Księgi opiera się na zebraniu informacji zawierających oczekiwania zleceniodawcy, badania konkurencji i rynku oraz określenie profilu firmy. Kolejny etap przedstawia koncepcje złożoną z kilku propozycji znaku firmowego - dobry projekt logo firmy to podstawa kreacji marki. Z kolei trzeci etap wiąże się z wyborem charakteru logo i dopracowanie szczegółów jak np. zastosowanie elementów graficznych, kolorystyka, topografia itp. Etap czwarty zestawia całą koncepcję w spójny spis i uwzględnia wynikające z niego poprawki. Podsumowaniem jest projekt i

opracowanie Księgi identyfikacji Wizualnej.

Podstawowa księga znaku firmowego i jej zawartość...

Księga Identyfikacji Wizualnej - podstawowa i rozszerzona księga

(identyfikacja wizualna firmy) może opisywać spoósb projektowanie ulotek reklamowych przybierać różne formy, jednak zawsze są zachowane pewne standardy. Zazwyczaj w formie książki identyfikacji opisuje wszelkie element komunikacji wizualnej miedzy firmą a jej odbiorcami. Corporate Identity zawiera nazwę instytucji oraz jej graficzną formę i barwy firmowe, parametry kolorów firmowych, symbole ozdobne, definicję krojów stosowanego pisma i schematy druków papieru firmowego, wzory kopert, notatników, wizytówek, ofert, identyfikatorów, koncepcję reklam i materiałów public relations, oznakowania budynków, samochodów. Dodatkowymi elementami zapisanymi w księdze znaku identyfikacji CI może być kultura firmy, jej zachowanie, identyfikacja wizualna - w tym nazewnictwo korporacyjne, druki firmowe, wizerunek pracowników czy identyfikacja wirtualna.

Wartość Księgi Identyfikacji Wizualnej

Księga znaku CI w której znajduje się opracowanie opisu znaków i symboli charakteryzujących markę projektowanie opakowań (o opakowaniach reklamowych na Whiteart) (skuteczna identyfikacja wizualna marki), pozwala na uniknięcie pomyłek podczas ich wykorzystywania np. w procesie drukowania, gdzie symbol niezdefiniowany może ulec niezamierzonym przeobrażeniom jak zastosowanie innego zupełnie kroju pisma czy innej kolorystyki. Wykorzystanie księgi identyfikacji zaoszczędza mnóstwo czasu i niedomówień, a raz określony wizerunek na pewno nie zostanie zachwiany.

Corporate idenity

pozwala nam na spokojne operowanie znakami i swobodę komunikacji z różnymi firmami, bez obawy o mylnie zinterpretowanego wizerunku.




IDENTYFIKACJA WIZUALNA FIRM Projekt logo tworzy identyfikacja wizualna. Zaplanowanie identyfikacji wizualnej to podstawa tworzenia systemu identyfikacji (logotyp, projekt logo), który gwarantuje elastyczną rozbudowę.



powrÓt do listy ARTYKUŁÓW




› identyfikacja wizualna firm

praca praca praca praca praca praca praca praca praca praca praca praca



identyfikacja wizualna, tworzenie logo
identyfikacja wizualna

Międzynarodowa identyfikacja firmy ma wpływ na lokalny wizerunek danej marki. Warto poczytać o kreowaniu marki - Whiteart pisze o kreacji wizerunku Okazuje się, że ten kto zainwestował w tworzenie wizerunku na początku zrobić świetną robotę dla przyszłych działań marketingowych w firmie.