identyfikacja wizualna

Artykuł dot. tematyki:
Projektowanie logotypów firmowych, od nowa tworzenie logotypów, czy też nowe logo firmowe...



Projektowanie logo, logotypów - kreowanie symbolu...

Logotyp jest elementarnym punktem identyfikacji wizualnej firmy lub produktu. Logo symbolizuje wszystko to co reprezentuje firma, co chcemy przekazać i co ma zapamiętać odbiorca. Logotyp stanowi o pierwszym wrażeniu jakie wywrzemy na klientach, często ostatecznym, dlatego też nie warto oszczędzać na projekcie - wszak logo będzie nam służyło przez kilka, czy kilkanaście lat, będzie jak oddany pracownik, kadra zarządzająca - warto więc już na początku zainwestować w profesjonalny zespół grafików - aby był oddanym pracownikiem.



Szukając ofert dot.

tworzenie, projektowanie logo, logotypu firmy

, wśród agencji często napotykamy na ogromna rozpiętość cenową, większość z nas bez głębszej analizy decyduje się na tą najtańszą, nie biorąc pod uwagę perspektywicznych konsekwencji. Tak naprawdę przy tworzeniu logo liczy się zespół grafików, który powinien być nie tylko kreatywny, ale doświadczony i słuchający potrzeb zleceniodawcy. Logotypy firm są oceniane pod katem wielu kryteriów, dlatego ważna jest świadomość tego co tak naprawdę powinien zawierać dobry

projekt logo (projekt logotypu) i ile jest wart.


Jak zaprojektować dobry logotyp firmy?

Samo określenie, iż dany

projekt logotypu firmy

jest ładny to zdecydowanie za mało, a już na pewno nie przełoży się na korzystne rezultaty logotypu. Projekty logotypu marki czy projekt kalendarza trójdzielnego musi być czytelny, powinien umieć się odnaleźć zarówno na długopisie reklamowym jak i na wielkim bilboardzie. Logotyp powinien być rozpoznawalny tak na samochodzie służbowym, jak i na wystawianej fakturze czy pieczątce firmowej. Oryginalność i charakterystyka logo przekłada sie na system skojarzeniowy klientów, a kreatywny projekt logo na pewno przyczyni się do wyróżnienia spośród konkurencji. Dodatkowo należy zwrócić uwagę na dość często pomijany fakt, mianowicie logo firmy zaprojektowane przez jedna osobę dzisiaj, za kilka lat będzie używane przez kolejną osobę do projektu katalogu czy strony internetowej - wymaga to posiadania różnych form logo firmy.

Projektowanie logotypów - właściwe formy logotypów...

Profesjonalnie przygotowane logo firmy powinno być uniwersalne. Techniczna strona interpretacji logo wymaga stworzenia wersji w różnorodnych formatach - bitowych i wektorowych, różnych wersjach kolorystycznych, a także wytycznych zamieszczonych w tzw. księdze identyfikacji znaku. Wskazuje ona nie tylko wszystkie dopuszczalne wersje logo firmy i krój liter, ale także określa wolne miejsce wokoło znaku firmowego i wskazuje przykłady nieprawidłowych form logotypu firmowego. Niesamowicie istotne jest zastosowanie właściwych kolorów, linii i dopełnienie częścią słowną.

Projekt loga, logotypu firmy

, który najbardziej zapada w pamięć jest zazwyczaj nieskomplikowany, zarówno od strony wizualnej, jak też koncepcyjnej. Dobre firmowe logo powinno być uniwersalne, oryginalne, będące wstępem do budowy spójnej linii graficznej firmy, wstępem do stworzenia systemu identyfikacji wizualnej (księgi identyfikacji wizualnej,identyfikacja wizualna marki (kalendarze biurkowe stojące jako element identyfikacji - Aldo o kalendarzach),) branding firmy. Ten graficzny symbol, ma za zadanie wizualne reprezentowanie firmy, tworząc profesjonalny image.

Projekt logotypu to projektowanie rzeczywistości...

Logo firmowe, musi odzwierciedlać profil przedsiębiorstwa i jego charakter. Niebanalnie stworzony znak graficzny, logo firmy pobudza emocje i siatkę skojarzeń, aby docelowo poprzez swoją wizualną formę przywoływać odpowiednie informacje, idee czy słowa. Logo firmy jest managerem firmy, wartościuje i potęguje odczucia potencjalnych klientów, czasem nawet sprzedaje swojego właściciela w pierwszym kontakcie - na czym to polega? Klient mimowolnie odbiera dany produkt, usługę czy firmę jako kompetentny, spełniający oczekiwania, godny zaufania i jednocześnie wysokiej jakości.

Posiadając powyższą wiedzę, każdy z nas już na pewno wie, że

projektowanie logo firmy, projektowanie logotypu

nie jest prostą, banalna sprawą, to cała mapa projektu logo powiązana z analizą rynku, konkurencji, potrzeb klienta czy profilu przedsiębiorstwa. W dobie rozwoju gospodarczego gdzie funkcjonujących logo jest coraz więcej, tym bardziej proces tworzenia logo jest bardziej złożony. Wielość występujących na rynku identyfikacji wizualnych, których podstawą jest logo, wymusza potrzebę odróżniania się od siebie firm.




PROJEKTOWANIE LOGO FIRMY Wizerunek firmy tworzy dobre logo firmy i identyfikacja wizualna. Projektowanie logo, logotypu firmy to podstawa tworzenia identyfikacji (logotyp, projekt logo), który gwarantuje elastyczną rozbudowę.



powrÓt do listy ARTYKUŁÓW




› identyfikacja wizualna firm

praca praca praca praca praca praca praca praca praca praca praca praca



identyfikacja wizualna, tworzenie logo
identyfikacja wizualna

Międzynarodowa identyfikacja firmy ma wpływ na lokalny wizerunek danej marki. Warto popatrzeć jak trójdzielne kalendarze wiszą w biurze - Eveo poleca kalendarze. Okazuje się, że ten kto zainwestował w tworzenie wizerunku na początku zrobić świetną robotę dla przyszłych działań marketingowych w firmie.